საწრეო მუშაობა
ბათუმის ფრანგული სკოლა
წრის სახელწოდება: ჩვენ მომავალი ვართ
სამიზნე ჯგუფი: X, XI კლასი
მოსწავლეების რაოდენობა : 8
საგანი :ბიოლოგია
წრის ხელმძღვანელი: ჟანა ჭითანავა
საწრეო მუშაობის ხანგრძლივობა: 2017-2018 სასწავლო წლის მეორე სემესტრი
წრის მიზანი: მოსწავლეების ცოდნის გაღრმავება ბიოლოგიაში ესგ-ის მოთხოვნების მიხედვით:
მოსწავლეების შემოქმედებითი და კრეატიული უნარების განვითარება
დისკუსიებისა და პრეზენტაციების უნარების განვითარება
ინფორმაციის მოძიების დახარისხების და ანალიზის უნარების გაღრმავება
ბიოლოგიური მექანიზმების და ეკოლოგიური მოვლენების მიზეზ- შედეგობრივი
კავშირების გაანალიზება
ცოდნის ტრანსფერი და მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობის გაზრდა
აქტუალობა: საქართველოში რეპროდუქციული განთლების მაჩვენებელი საკმაოდ დაბალია. UNICEF-ის მიერ საქართველოში 2014 წელს ჩატარებულმა კვლევამ -„ახალგაზრდების ეროვნული კვლევა საქართველოში“ აჩვენა რომ 15-19 წლის ასაკის ახალგაზრდებს, საკითხზე-არის თუ არა უსფრთხო ორსულობა და მშობიარობა ადრეულ ასაკში, აქვთ განსხვავებული მოსაზრებები. კერძოდ აჭარის რეგიონში ახალგაზრდობის 53 % თვლის ნაადრევ ორსულობას უსაფრთხოდ . რეპროდუქციული განათლების არასასურველი დონე საქართველოში უკვე დაფიქსირებულია და სკოლის მოსწავლეებთან საჭიროა მეტი განმანათლებელი სამუშაოები.
გამოყენებული ლიტერატურა:
1. გაყინული ემბრიონის სამართლებრივი სტატუსი-ი. გელაშვილი
2.ხელოვნური განაყოფიერება და მისი სამართლებრივი რეგულირება საქართველოში-მ.თუხარელი
3. ახალგაზრდების ეროვნული კვლევა საქართველოში- UNICEF- 2014 წ.
4. რეპროდუქციული ჯანმრთელობის საკანონმდებლო აქტი- თავი XXIII მუხლი 139-144
5. სამედიცინო გენეტიკა -თ. ლეჟავა, თბილისის უნივერსიტეტის გამომცემლობა. 2011 წ.
6. საქართველოს სახალხო დამცველი-სპეციალური ანგარიში-ადრეულ ასაკში ქორწინება: ამოწვევები და გადაჭრის გზები.2016 წ.
წრის „ჩვენ მომავალი ვართ“ -სამუშაო პროგრამა

ბათუმის ფრანგული სკოლა
წრის სახელწოდება: ჩვენ მომავალი ვართ
სამიზნე ჯგუფი: XI, XII კლასი
მოსწავლეების რაოდენობა : 8
საგანი :ბიოლოგია
წრის ხელმძღვანელი: ჟანა ჭითანავა
საწრეო მუშაობის ხანგრძლივობა: 2018-2019 სასწავლო წლის პირველი სემესტრი.
სამუშაო თემის სპეციფიკიდან გამომდინარე (კლინიკებთან დროის შეთანხმება) გეგმაში შეხვედრების რიცხვის დაზუსტება ხდებოდა მუშაობის პროცესში
წრის მიზანი: მოსწავლეების ცოდნის გაღრმავება ბიოლოგიაში ესგ-ის მოთხოვნების მიხედვით:
მოსწავლეების შემოქმედებითი და კრეატიული უნარების განვითარება
დისკუსიებისა და პრეზენტაციების უნარების განვითარება
ინფორმაციის მოძიების დახარისხების და ანალიზის უნარების გაღრმავება
ბიოლოგიური მექანიზმების და ეკოლოგიური მოვლენების მიზეზ- შედეგობრივი
კავშირების გაანალიზება
ცოდნის ტრანსფერი და მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობის გაზრდა
აქტუალობა: რეპროდუქციული საკითხებისადმი მოსწავლეების ინტერესი საკმაოდ დიდია, თუმცა საქართველოს სკოლებში არ ხდება ამ თემების სრულფასოვანი დამუშავება და სასწავლო პროცესების დაკავშირება პრაქტიკულ კვლევებთან.
მოსწავლეებს არა აქვთ სრულფასოვნად გააზრებული ნაადრევი ორსულობების თანმხლები სირთულეები , არც ანატომიური, არც სოციალური თვალსაზრისით.
მოსწავლეებს ასევე არა აქვთ ინფორმაციები გენეტიკური კონსულტირების ინსტიტუტების არსებობის და ფუნქციონირების შესახებ.
გამოყენებული ლიტერატურა:
1.ზოგადი გენეტიკა- ბათუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი-ა. დიასამიძე
2. გაყინული ემბრიონის სამართლებრივი სტატუსი-ი. გელაშვილი
3.ხელოვნური განაყოფიერება და მისი სამართლებრივი რეგულირება საქართველოში-მ.თუხარელი
4. სამედიცინო გენეტიკა -თ. ლეჟავა, თბილისის უნივერსიტეტის გამომცემლობა. 2011 წ
5.ტომსონი & ტომსონი-თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის გამომცემლობა(7) 2006 წ.
წრის „ჩვენ მომავალი ვართ“ - სამუშაო პროგრამა


ბათუმის ფრანგული სკოლა
წრის სახელწოდება: ჩვენ მომავალი ვართ
სამიზნე ჯგუფი: X, XI კლასი
მოსწავლეების რაოდენობა : 8
საგანი :ბიოლოგია
წრის ხელმძღვანელი: ჟანა ჭითანავა
საწრეო მუშაობის ხანგრძლივობა: 2019-2020 სასწავლო წლის პირველი სემესტრი
წრის მიზანი: მოსწავლეების ცოდნის გაღრმავება ბიოლოგიაში ესგ-ის მოთხოვნების მიხედვით:
მოსწავლეების შემოქმედებითი და კრეატიული უნარების განვითარება
დისკუსიებისა და პრეზენტაციების უნარების განვითარება
ინფორმაციის მოძიების დახარისხების და ანალიზის უნარების გაღრმავება
ბიოლოგიური მექანიზმების და ეკოლოგიური მოვლენების მიზეზ- შედეგობრივი
კავშირების გაანალიზება
ცოდნის ტრანსფერი და მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობის გაზრდა
აქტუალობა: თანამედროვე ტექნოლოგიები თავბრუდამხვევი სისწრაფით ვითარდება და ბიოტექნოლოგიები ჩვენი ცხოვრების მრავალ ასპექტზე ახდენს გავლენას. დიაბეტით დაავადებული ადამიანების ინსულინით მკურნალობა, ანტიბიოტიკებით მკურნალობა, მონოკლინური ანტისხეულებით მკურნალობა, ღეროვანი უჯრედებით მკურნალობა-ყველაფერი ეს მჭიდროდაა დაკავშირებული ბიოტექნოლოგიების განვითარებასთან.
სიმინდის ბურბუშელა, ოქროსფერი ბრინჯი, იოგურტი, სხვადასხვა სახის ტკბილეულობა, ბოსტნეული-ასევე კავშირშია ბიოტექნოლოგიებთან. როგორც ვარაუდობენ ჩვენს საუკუნეში სულ უფრო და უფრო მეტ საკვებ პროდუქტს „ დაამზადებენ“ გენმოდიფიცირების საშუალებით, ამდენად ბიოტექნოლოგიების მიმართულებით ელემენტარული ცოდნის უნარები აუციელებელია ყველა მოქალაქისათვის.
გამოყენებული ლიტერატურა:
1. უილიამ თიმენი, მაიკლ პალადინო- ბიოტენოლოგიის შესავალი-ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის გამომცემლობა; 2015 წელი
2. მცენარეთა ბიოტექონოლოიის საფუძვლები-მ. ღოღობერიძე, ნ.ჭელიძე; თბილისი 2009
წრის „ჩვენ მომავალი ვართ“ - სამუშაო პროგრამა
2019-20 სასწავლო წლის პირველი სემესტრი
წრის სახელწოდება: ჩვენ მომავალი ვართ
სამიზნე ჯგუფი: X, XI კლასი
მოსწავლეების რაოდენობა : 8
საგანი :ბიოლოგია
წრის ხელმძღვანელი: ჟანა ჭითანავა
საწრეო მუშაობის ხანგრძლივობა: 2017-2018 სასწავლო წლის მეორე სემესტრი
წრის მიზანი: მოსწავლეების ცოდნის გაღრმავება ბიოლოგიაში ესგ-ის მოთხოვნების მიხედვით:
მოსწავლეების შემოქმედებითი და კრეატიული უნარების განვითარება
დისკუსიებისა და პრეზენტაციების უნარების განვითარება
ინფორმაციის მოძიების დახარისხების და ანალიზის უნარების გაღრმავება
ბიოლოგიური მექანიზმების და ეკოლოგიური მოვლენების მიზეზ- შედეგობრივი
კავშირების გაანალიზება
ცოდნის ტრანსფერი და მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობის გაზრდა
აქტუალობა: საქართველოში რეპროდუქციული განთლების მაჩვენებელი საკმაოდ დაბალია. UNICEF-ის მიერ საქართველოში 2014 წელს ჩატარებულმა კვლევამ -„ახალგაზრდების ეროვნული კვლევა საქართველოში“ აჩვენა რომ 15-19 წლის ასაკის ახალგაზრდებს, საკითხზე-არის თუ არა უსფრთხო ორსულობა და მშობიარობა ადრეულ ასაკში, აქვთ განსხვავებული მოსაზრებები. კერძოდ აჭარის რეგიონში ახალგაზრდობის 53 % თვლის ნაადრევ ორსულობას უსაფრთხოდ . რეპროდუქციული განათლების არასასურველი დონე საქართველოში უკვე დაფიქსირებულია და სკოლის მოსწავლეებთან საჭიროა მეტი განმანათლებელი სამუშაოები.
გამოყენებული ლიტერატურა:
1. გაყინული ემბრიონის სამართლებრივი სტატუსი-ი. გელაშვილი
2.ხელოვნური განაყოფიერება და მისი სამართლებრივი რეგულირება საქართველოში-მ.თუხარელი
3. ახალგაზრდების ეროვნული კვლევა საქართველოში- UNICEF- 2014 წ.
4. რეპროდუქციული ჯანმრთელობის საკანონმდებლო აქტი- თავი XXIII მუხლი 139-144
5. სამედიცინო გენეტიკა -თ. ლეჟავა, თბილისის უნივერსიტეტის გამომცემლობა. 2011 წ.
6. საქართველოს სახალხო დამცველი-სპეციალური ანგარიში-ადრეულ ასაკში ქორწინება: ამოწვევები და გადაჭრის გზები.2016 წ.
წრის „ჩვენ მომავალი ვართ“ -სამუშაო პროგრამა
თემები |
ჩატარების დრო |
ჩატარების ადგილი |
აქტივობები |
რესურსები |
შენიშვნები |
|
1
2
3
4
5
6 7 8
9.
10 11 |
წრის წევრების შეხვედრა მასტერ კლასი-ადამიანის ჩანასახის განვითარების კანონზომიერებანი
ადამიანის რეპროდუქციული პრობლემები
ხელოვნური განაყოფიერების არსი ხელოვნური განაყოფიერების სამართლებრივი სტატუსის განხილვა ადამიანის ემბრიოლოგიური განვითარება
ემბრიოლოგიური განვითარების დარღვევები
მემკვიდრული დაავადებების თავისებურებები ნაადრევი ქორწინების პრობლემები საქართველოში ფოტო კოლაჟის და ვიდეორგოლის დამზადება საწრეო მუშაობის შეჯამება |
25 ნოემბერი 30 ნოემბერი 26 იანვარი 4 თებერვალი 12 თებერვალი 20 თებერვალი 3 მარტი 10 აპრილი 23 მაისი 24 ივნისი 25 ივნისი |
სკოლა
ბსუ სკოლა სკოლა სკოლა
სკოლა
სკოლა სკოლა სკოლა სკოლა სკოლა |
წრის სამუშაო გეგმის გაცნობა
ლექცია, მიკროსკოპში გამეტების დათვალიერება ინფორმაციის მოძიება და განსჯა დამატებითი ინფორმაციის გაცნობა დისკუსია ვიდეო ფილმის ნახვა და განხილვა ინფორმაციის მოძიება და განხილვა პრეზენტაციის მომზადება ფილმის ნახვა ფოტოების გადაღება, ვიდეოს გადაღება, კოლაჟის აწყობა მოსწავლეების უკუკავშირი |
წრის პროგრამა
კომპიუტერი, პროექტორი, მიკროსკოპი ფლირჩატი,მარკერი, კომპიუტერი ფლირჩატი, კომპიუტერი, მარკერი ფლირჩატი, მარკერი კომპიუტერი თ.ლეჟავა-სამედიცინო გენეტკა-წიგნი ან ელ ვერსია კომპიუტერი კომპიუტერი ფოტოაპარატი, ვიდეოგადამღები, ფორმასტერები, ფლირჩატი ფლირჩატი, მარკერი |
|

ბათუმის ფრანგული სკოლა
წრის სახელწოდება: ჩვენ მომავალი ვართ
სამიზნე ჯგუფი: XI, XII კლასი
მოსწავლეების რაოდენობა : 8
საგანი :ბიოლოგია
წრის ხელმძღვანელი: ჟანა ჭითანავა
საწრეო მუშაობის ხანგრძლივობა: 2018-2019 სასწავლო წლის პირველი სემესტრი.
სამუშაო თემის სპეციფიკიდან გამომდინარე (კლინიკებთან დროის შეთანხმება) გეგმაში შეხვედრების რიცხვის დაზუსტება ხდებოდა მუშაობის პროცესში
წრის მიზანი: მოსწავლეების ცოდნის გაღრმავება ბიოლოგიაში ესგ-ის მოთხოვნების მიხედვით:
მოსწავლეების შემოქმედებითი და კრეატიული უნარების განვითარება
დისკუსიებისა და პრეზენტაციების უნარების განვითარება
ინფორმაციის მოძიების დახარისხების და ანალიზის უნარების გაღრმავება
ბიოლოგიური მექანიზმების და ეკოლოგიური მოვლენების მიზეზ- შედეგობრივი
კავშირების გაანალიზება
ცოდნის ტრანსფერი და მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობის გაზრდა
აქტუალობა: რეპროდუქციული საკითხებისადმი მოსწავლეების ინტერესი საკმაოდ დიდია, თუმცა საქართველოს სკოლებში არ ხდება ამ თემების სრულფასოვანი დამუშავება და სასწავლო პროცესების დაკავშირება პრაქტიკულ კვლევებთან.
მოსწავლეებს არა აქვთ სრულფასოვნად გააზრებული ნაადრევი ორსულობების თანმხლები სირთულეები , არც ანატომიური, არც სოციალური თვალსაზრისით.
მოსწავლეებს ასევე არა აქვთ ინფორმაციები გენეტიკური კონსულტირების ინსტიტუტების არსებობის და ფუნქციონირების შესახებ.
გამოყენებული ლიტერატურა:
1.ზოგადი გენეტიკა- ბათუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი-ა. დიასამიძე
2. გაყინული ემბრიონის სამართლებრივი სტატუსი-ი. გელაშვილი
3.ხელოვნური განაყოფიერება და მისი სამართლებრივი რეგულირება საქართველოში-მ.თუხარელი
4. სამედიცინო გენეტიკა -თ. ლეჟავა, თბილისის უნივერსიტეტის გამომცემლობა. 2011 წ
5.ტომსონი & ტომსონი-თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის გამომცემლობა(7) 2006 წ.
წრის „ჩვენ მომავალი ვართ“ - სამუშაო პროგრამა
თემები |
ჩატარების დრო |
ჩატარების ადგილი |
აქტივობები |
რესურსები |
შენიშვნები |
|
1
2
3 4 5 6 7. 8 9 10 11 |
წრის წევრების შეხვედრა ვიზიტი კლინიკა „მედიქალ“-ში ინტერვიუ უშვილო პაციენტთან გენეტიკური კონსულტირების ეტაპები და მნიშვნელობა სკოლის მოსწავლეების გამოკითხვა მაგალით-სასამართლო პრაქტიკა:ნაჩმანი ნაჩმანის წინააღმდეგ მაგალითი-სასამართლო პრაქტიკა:დევისი დევისის წინააღმდეგ მაგალითი-სასამართლო პრაქტიკა: კასი კასის წინააღმდეგ მაგალითი-ივანსი დიდი ბრიტანეთის წინააღმდეგ ვიზიტი ულტრაბგერითი გამოკვლევის კაბინეტში წრის მუშაობის შეჯამება |
30 იანვარი 10 თებერვალი 17 თებერვალი 1 მარტი 17 მარტი 28 მარტი 5 მაისი
20 მაისი
4 ივნისი 6 ივნისი 10 ივნისი |
სკოლა
ხელოვნური განაყოფიერების კლინიკა „მედიქალი“ სალონი , სადაც მუშაობს პაციენტი სკოლა სკოლა სკოლა სკოლა სკოლა სკოლა კლინიკა „ევექსი“
სკოლა
|
წრის სამუშაო გეგმის გაცნობა
დაკვირვება გამეტების კრიოკონსერვაციაზე და ხელოვნურ განაყოფიერებაზე კითხვების დასმა, ვიდეოჩანაწერის გაკეთება ინფორმაციის დახარისხება და გაანალიზება ინფორმაციის დახარისხება და გაანალიზება დისკუსია როლური თამაში დისკუსია დისკუსია დაკვირვება გამოკვლევის პროცესებზე მოსწავლეების უკუკავშირი |
წრის პროგრამა
კომპიუტერი ,მიკროსკოპი სამედიცინო აპარატურა ვიდეოგადამღები თ.ლეჟავა-სამედიცინო გენეტკა-წიგნი ან ელ. ვერსია ანკეტები ფლირჩატი, მარკერი
ფლირჩატი, მარკერი
ფლირჩატი მარკერი
ფლირჩატი მარკერი სამედიცინო პარატურა ფლირჩათი მარკერები |
წრის ყველა მონაწილემ ვერ მიიღო მონაწილეობა, აქტივობის სპეციფიკიდაბ გამომდინარე ვიდეო მასალა ეთიკური თვალსაზრისით არ განთავსდა სოციალურ ქსელში , თუმცა შენახულია ჩიპზე წრის მონაწილეების რაოდენობა შეზღუდული იყო |




წრის სახელწოდება: ჩვენ მომავალი ვართ
სამიზნე ჯგუფი: X, XI კლასი
მოსწავლეების რაოდენობა : 8
საგანი :ბიოლოგია
წრის ხელმძღვანელი: ჟანა ჭითანავა
საწრეო მუშაობის ხანგრძლივობა: 2019-2020 სასწავლო წლის პირველი სემესტრი
წრის მიზანი: მოსწავლეების ცოდნის გაღრმავება ბიოლოგიაში ესგ-ის მოთხოვნების მიხედვით:
მოსწავლეების შემოქმედებითი და კრეატიული უნარების განვითარება
დისკუსიებისა და პრეზენტაციების უნარების განვითარება
ინფორმაციის მოძიების დახარისხების და ანალიზის უნარების გაღრმავება
ბიოლოგიური მექანიზმების და ეკოლოგიური მოვლენების მიზეზ- შედეგობრივი
კავშირების გაანალიზება
ცოდნის ტრანსფერი და მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობის გაზრდა
აქტუალობა: თანამედროვე ტექნოლოგიები თავბრუდამხვევი სისწრაფით ვითარდება და ბიოტექნოლოგიები ჩვენი ცხოვრების მრავალ ასპექტზე ახდენს გავლენას. დიაბეტით დაავადებული ადამიანების ინსულინით მკურნალობა, ანტიბიოტიკებით მკურნალობა, მონოკლინური ანტისხეულებით მკურნალობა, ღეროვანი უჯრედებით მკურნალობა-ყველაფერი ეს მჭიდროდაა დაკავშირებული ბიოტექნოლოგიების განვითარებასთან.
სიმინდის ბურბუშელა, ოქროსფერი ბრინჯი, იოგურტი, სხვადასხვა სახის ტკბილეულობა, ბოსტნეული-ასევე კავშირშია ბიოტექნოლოგიებთან. როგორც ვარაუდობენ ჩვენს საუკუნეში სულ უფრო და უფრო მეტ საკვებ პროდუქტს „ დაამზადებენ“ გენმოდიფიცირების საშუალებით, ამდენად ბიოტექნოლოგიების მიმართულებით ელემენტარული ცოდნის უნარები აუციელებელია ყველა მოქალაქისათვის.
გამოყენებული ლიტერატურა:
1. უილიამ თიმენი, მაიკლ პალადინო- ბიოტენოლოგიის შესავალი-ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის გამომცემლობა; 2015 წელი
2. მცენარეთა ბიოტექონოლოიის საფუძვლები-მ. ღოღობერიძე, ნ.ჭელიძე; თბილისი 2009
წრის „ჩვენ მომავალი ვართ“ - სამუშაო პროგრამა
2019-20 სასწავლო წლის პირველი სემესტრი
თემები |
ჩატარების დრო |
ჩატარების ადგილი |
აქტივობები |
რესურსები |
შენიშვნები |
|
1
2
3 4
5
6 7 8
9.
10 11 |
წრის წევრების შეხვედრა ბიოტექნოლოგიების მეთოდების გაცნობა მცენარეთა ბიოტექნოლოგიის გაცნობა
ცხოველთა
ბიოტექნოლოგია
გენმოდიფიცირებული პროდუქტები და რისკები ბიოტექნოლოგიური რეგულაციები ეთიკა და ბიოტექნოლოგიები ბიოტექნოლოგიების განვითარების ისტორიის მიმოხილვა სამედიცნო ბიოტექნოლოგია საწრეო მუშაობის შეჯამება |
22 სექტემბერი
17 ოქტომბერი
11 ნოემბერი
18 ნოემბერი
25 ნოემბერი 1 დეკემბერი 10 დეკემბერი 17 დეკემბერი 24 დეკემბერი 25 დეკემბერი |
სკოლა
სკოლა
ბსუ-ს ბიოტექნოლოგიის ლაბორატორია
სკოლა სკოლა სკოლა სკოლა სკოლა სკოლა სკოლა |
წრის სამუშაო გეგმის გაცნობა
ინფორმაციის მოძიება და განსჯა ლექცია მცენარის in-vitro კულტურაში შეყვანაზე დაკვირვება დამატებითი ინფორმაციის გაცნობა დისკუსია ვიდეო ფილმის ნახვა და განხილვა ინფორმაციის მოძიება და განხილვა პრეზენტაციის მომზადება მინი ლექცია ინფორმაციის მოძიება და განხილვა მოსწავლეების უკუკავშირი |
წრის პროგრამა
კომპიუტერი, პროექტორი, ფლირჩატი,მარკერი, კომპიუტერი ფლირჩატი, კომპიუტერი, მარკერი ფლირჩატი, მარკერი კომპიუტერი ფლირჩატი, მარკერი კომპიუტერი ფლირჩატი და მარკერი კომპიუტერი კომპიუტერი ფლირჩატი, მარკერი |
Comments